“Ruim 8 op de 10 koopwoningen staat te koop”

Uit onderzoek onder 1254 Nederlanders blijkt dat 86 procent van de huizenbezitters overweegt zijn huis te verkopen als iemand onverwacht een goed bod doet. “De schaarste op de woningmarkt waarover veel wordt bericht, is er dus eigenlijk niet”, zegt Felix Tenniglo van de nieuwe woonhuis zoek app dreamhuis. Een goed financieel bod (81 procent) en beschikbaarheid van een nieuwe woning (51 procent) zijn de belangrijkste argumenten om de koop definitief door te laten gaan. Eén op de drie Nederlanders denkt dat het bieden op woningen die niet te koop staan, zorgt voor een afname van de woning schaarste.


Nederlanders laten droomhuis aan hun neus voorbijgaan

Vier op de 10 aspirant kopers, zegt een droomhuis op het oog te hebben. Nederlanders durven echter geen contact op te nemen met de huiseigenaren om deze interesse kenbaar te maken. Zelfs een briefje in de bus stoppen, wordt niet gedaan. “Dat zijn we niet gewend”, zegt Tenniglo. Als woonhuis zoek app introduceren wij vandaag een app die juist in deze behoefte voorziet. Dreamhuis helpt mensen letterlijk en figuurlijk de drempel over te stappen, zowel de geïnteresseerde kopers, als huiseigenaren. Huiseigenaren weten daarmee exact wie interesse heeft in de woning. Appeltaarten bakken of tientallen malen het huis opruimen voor bezichtigingen is daarmee verleden tijd.


Huis kopen over 5 tot 10 jaar steeds vaker via internet en/of smartphone

De woningmarkt is van oudsher een traditionele, aanbod gedreven markt. We zien dat er steeds meer behoefte ontstaat naar vraag gestuurde oplossingen. Daarbij staat niet meer het woningaanbod via makelaars en sites als Funda.nl en Jaap.nl centraal, maar de woonwensen van de woningzoeker. De meerderheid van de ondervraagden verwacht dat een huis kopen over 5 tot 10 jaar steeds vaker online en via de smartphone gaat. Of de makelaar verdwijnt? “Nee, de makelaar blijft voor heel veel mensen nog steeds een belangrijke rol spelen”, aldus Tenniglo.

dreamhuis app

De dreamhuis app checkt anoniem en simpel of een droomhuis te koop is. Het maakt een match tussen een stille aanbidder van een woning en de bewoner van een droomhuis. In plaats van een ‘briefje door de bus’ ontvangt de bewoner van een droomhuis een anonieme, sympathieke kaart in de bus met de vraag of deze bereid is zijn huis te verkopen. De bewoner kan dan kiezen of en zo ja, op welke wijze het eerste contact gelegd wordt.

Altijd op de hoogte? Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief of like ons op Facebook

Gerelateerde artikelen