Wat zijn de eisen voor een werkgeversverklaring 2016? En waarom en wanneer moet je een werkgeversverklaring aanvragen?
Hoe ziet de werkgeversverklaring 2016 er uit?
Als je een hypotheek aanvraagt, zal de geldverstrekker altijd vragen naar een zogenaamde werkgeversverklaring. In deze verklaring, verklaart jouw werkgever de omstandigheden rondom jouw arbeidsovereenkomst.
Wat zijn de verschillen tussen werkgeversverklaring 2016 en werkgeversverklaring 2015?
Ten opzichte van vorig jaar is er niet veel veranderd in de werkgeversverklaring en de eisen daarvoor. Let goed op de eisen die altijd al golden: de werkgeversverklaring moet in dezelfde kleur inkt worden ingevuld. Daarnaast is het verstandig om de gehele verklaring nog eens door te lopen als je werkgever deze heeft ingevuld. Het is erg belangrijk dat de verklaring helemaal volledig is ingevuld.
Hoe krijg je een werkgeversverklaring 2016?
Een werkgeversverklaring moet je altijd aanvragen bij je huidige werkgever. Deze vult de verklaring in en ondertekend deze dan ook. Over het algemeen dien je de werkgeversverklaring aan te vragen bij afdeling personeelszaken/HR. Zij zullen je aanvraag in behandeling nemen en zij zullen ook zorgen dat de werkgeversverklaring 2016 er komt. Soms kan het even duren tot jouw HR afdeling het document rond heeft, houdt daar dus rekening mee.
De werkgeversverklaring is een van de belangrijkste documenten in het aanvraagproces van een hypotheek. De hypotheekverstrekker zal dit document daarom zeer nauwkeurig controleren. Zorg dus dat je vooraf zeker weet dat het document goed is.
Altijd op de hoogte? Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief of like ons op Facebook